Probleem & doelstelling

Fournituren is een gevestigde naam in de branche. Vanaf 1932 actief in de fourniturenhandel met een winkel en op markten en al vele jaren online actief met een webshop. Gedurende de afgelopen jaren stagneerde de omzet en werd er nauwelijks groei meer behaald. Het adverteren via Google AdWords was al uitbesteed, maar daar kwamen niet de gewenste resultaten uit. Dit was voor Fournituren het moment om SearchLab in te schakelen.

Door middel van online advertenties moest de volgende stap gezet gaan worden, en ditmaal op een goede manier. Daarbij werden de volgende doelstellingen geformuleerd:

  • Beter vindbaar worden op (belangrijke) producten
  • Bezoekersaantallen van webshop verhogen
  • Totale omzet verhogen

Al vrij snel bleken de resultaten een vogelvlucht te nemen…

Aanpak SearchLab

Aan de hand van de doelstellingen en data uit Analytics en Search Console adviseerde SearchLab om effectieve campagnes in te zetten via Google AdWords en Google Shopping. Daarbij zijn verschillende strategieën gebruikt zoals regiotargeting, mobiele bodaanpassingen en remarketing. Ook werden campagnes van concurrenten nauwkeurig in kaart gebracht om te zien waar voor Fournituren de beste mogelijkheden lagen. Al vrij snel bleek dit alles een goede zet geweest te zijn en de webshop een serieuze boost te geven.

Resultaten

Kort na de start bleken de campagnes het gewenste effect te hebben. Na slechts twee maanden was de omzet al dusdanig gegroeid dat het de beste maand ooit (!) werd met een omzetstijging van in totaal 20%. In de maanden daarna werd dit record nog een aantal keer verbroken en werd er een omzetstijging van maar liefst 30% behaald.

De figuur hieronder geeft de omzet weer van dit jaar (blauwe lijn) vergeleken met die van vorig jaar (oranje lijn). De data van afgelopen jaar is vrij vlak en stabiel, waar we dit jaar een toename zien.

 

fournituren-omzet

 

De totale resultaten waren als volgt:

  • Toename van totale bezoekers met 30-40%
  • Totale omzetverhoging van 20-30%

Momenteel wordt er hard gewerkt om deze resultaten nog verder te verbeteren en zijn er goede mogelijkheden voor Fournituren om nog breder online zichtbaar te worden.

Reactie Fournituren.nl

“SearchLab is een jong en ambitieus bedrijf dat vol voor de wensen van de klant gaat. Binnen drie maanden was al een stijging van de omzet van 30% behaald! Dit hadden we nooit verwacht en is echt grote klasse. Verder is het erg prettig om met de jongens te werken, ze zijn erg betrokken en komen regelmatig langs om uit te leggen waar voor ons online de beste kansen liggen. Wij zijn dik tevreden!”

Etienne Zijlstra – Fournituren

De toekomst

De volgende stap voor Fournituren is nu gezet. De volgende uitdaging is om de omzetgroei te behouden, verder te verhogen en dé autoriteit te worden in de fourniturenhandel. Om dit te bereiken werkt SearchLab momenteel aan een aanvullende strategie op het gebied van prospecting via Display en sociale kanalen als Facebook en Instagram. Deze resultaten zullen in de toekomst worden gedeeld wanneer beschikbaar, dus houd onze Facebookpagina en website goed in de gaten!

Kunnen we u helpen om ook uw online resultaten te verbeteren?

 

NEEM CONTACT OP